Valsedel för Moderaterna i Salem fastställd

Moderaterna i Salem har fastställt valsedeln till kommunalvalet i september. Listan toppas av Lennart Kalderén som följs av Farzana Khan och Erik Glimvik.

– Jag är både nöjd och stolt över valsedeln. Moderaterna i Salem fortsätter förnyelsen och generationsväxlingen. Totalt har vi 31 namn på valsedeln varav 13 är kvinnor, jämfört med 8 för fyra år sedan. Det är en god blandning av förnyelse och erfarenhet, 13 namn är nya sedan 2014, säger Ulf Malmström, Nomineringskommitténs ordförande.

– Vi har väldigt mycket ”go” i föreningen just nu. Vi har många kandidater och andra aktiva som kommer att satsa på att synas i kommunen i vår och i höst, säger Erik Glimvik, ordförande för Moderaterna i Salem.

– Med den här listan känns det väldigt bra att få leda Moderaterna in i ännu en valrörelse. Vi brukar ha ett högt förtroende från salemsborna för vårt sätt att – tillsammans med övriga allianspartier – ta ansvar för kommunen. Med det i ryggen siktar vi på att öka våra mandat i kommunfullmäktige den 9 september, säger Lennart Kalderén, kommunalråd.