Läs vår lokaltidning!

Redaktionen består av Lennart Kalderén (Ansvarig utgivare), Erik Glimvik, Ulf Malmström samt Rickard Livén.

Nya dagens salem
1802DS118Klar (kopia)2

Dagens Salem Nr 1 2018

I vårt första nummer av Dagens Salem för året presenterar vi vår fastställda valsedel med 31 kandidater tillsammans med en kort presentation av några av kandidaterna på listan. Utöver valsedeln skriver vi om hur vi vill få större trygghet i kommunen och fler synliga poliser, samt en presentation av det förslag som finns om att bebygga Södra Hallsta med 200bostäder i flerbostadshus och radhus.

Skärmavbild 2017-12-05 kl. 16.58.36

Dagens Salem Nr 4 2017

I vårt fjärde nummer av Dagens Salem kan ni läsa vår intervju med Moderaternas partiledare Ulf Kristersson om varför man ska rösta på moderaterna, utmaningar framöver samt hur invånare ska uppleva en större trygghet i sin hembygd. Vi redogör även för de satsningar som gjorts 2018 års budget som bland annat innebär goda nyheter för Salems skolor, men också att Rönningepartiet måste tala sanning om Rönninge Centrum.

1709DS317EttanMini

Dagens Salem Nr 3 2017

Dagens Salem är en lokaltidning från Moderaterna i Salem. Vi ger ut den fyra gånger per år till varje hushåll. För det mesta går vi ut med tidningen själva genom våra medlemmar som går sina rundor i kommunen. Vi kompletterar med Post Nord. I höstnumret av Dagens Salem uttrycker vi vår moderata syn på två omtalade områden: större trygghet och bättre integration. Vi skriver också om den kommande översiktsplanen och hotet mot välfärdsföretagen inom skola och omsorg.

Bild kommer

Dagens Salem Nr 2 2017

I nummer två av vår lokaltidning har vi fokuserat på bostads- och trygghetsfrågor. Vi presenterar de hetaste bostadsprojekten i kommunen över ett helt uppslag och skriver också om satsningen på ökad trygghet i Salems centrum med väktare m m.

Bild kommer

Dagens Salem Nr 1 2017

Nu är årets första nummer av vår lokaltidning tillgänglig här på webben. Det handlar bl a om varför vi vill lägga den nya grundskolan på Fågelsången.